Prawa konsumenta - prawo do reklamacji | z-kowalczyk-89 | e-blogi.pl
_blog z-kowalczyk-89
Prawa konsumenta - prawo do reklamacji 2014-09-14

Hej, witam was serdecznie. Dzisiaj kolejny post z cyklu zakupów. Dzisiaj przestrzegę was, byście zachowywali się jak odpowiedzialni i świadomi konsumenci. Do czego macie prawo? Zaraz się dowiecie.



Przede wszystkim musicie pamiętać, że Polska wchodząc do Unii Europejskiej, korzysta na tym, jak i traci. Ale w odniesieniu do praw konsumenta, wszyscy konsumenci kupujący na terenie państw zrzeszonych w Unii, mają prawo do otrzymania dwuletniej gwarancji na zakupowane towary. Dlatego uprzejme słowa ekspedientki, że mamy dwa lata na zakupiony cichu nie jest ukłonem ze strony firmy, ale ich obowiązkiem. Nawet, jeśli zakupicie bubel od przysłowiowego Chińczyka, możecie zareklamować rzecz w przeciągu dwóch lat. Oczywiście każdy producent tworzy własny regulamin użytkowania rzeczy. Jeśli przedmiot będzie niewłaściwie użytkowany, według nich, to mogą nam omówić uznania reklamacji. Ale warto także pamiętać, że często kierownicy danych sklepów, szczególnie zachodnich seciówek, dostają z góry polecenie, aby na pierwszym etapie reklamacji, jej nie uznawać. Koncern w ten sposób liczy na to, że zniechęcony i nieobeznany klient, zrezygnuje z dalszego ubiegania się o rozpatrzenie jego reklamacji. Warto wtedy udać się do Rzecznika Praw Konsumenta, który podpowie nam, jak powinniśmy sformułować pismo do kolejnej "instancji" rozpatrującej naszą reklamację, by ta została w końcu uznana.


 



Dodaj komentarz


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]